Jak zakuwać w bardziej efektywny sposób? Są na to sposoby!

Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/yourschool.com.pl/includes/menu.inc).

Najnowsze

Gdy przychodzi moment, w którym trzeba się pouczyć, wszystko jest bardziej zajmujące niż nauka. telewizor nagle wydaje się jeszcze mocniej interesujący, stare e-maile wymagają pilnej odpowiedzi… A nauczyć się trzeba.




nauka
Author: Sebastian Włoszek
Source: http://www.flickr.com


W jaki sposobów to robić efektywniej?


Uprzątnięcie stanowiska nauki, a nawet całego pokoju, w którym będziemy się uczyć, nie jest tylko marudzeniem naszych mam. Jest to dość kluczowy element skutecznej nauki – brak zbędnych przedmiotów wokół naprawdę pomaga skoncentrować się na materiale do opanowania.


fotografia
Author: Agata Meble
Source: Agata Meble


Powinniśmy pamiętać o tym, że zdolności do skupienia uwagi na jednej czynności są ograniczone. Dlatego wielogodzinne zakuwanie bez przerw często jest mniej skuteczne. Ta prawidłowość dotyczy nie tylko przyswajania wiedzy. Bez robienia sobie czasu na odpoczęcie gorzej także pracujemy. Jesteśmy zdolni do skupienia uwagi bez odpoczynku kilkadziesiąt minut, na początku pracy nawet godzinę.

Planujesz zdobyć inne informacje na omawiany temat? Zapewne notka z witryny (https://horyzont.net.pl/wycieczki-szkolne-warszawa/) także je ma, więc kliknij w to miejsce i poznaj je starannie.

Po tym, żeby nie stracić koncentracji, należy zrobić sobie pięć do dziesięciu minut przerwy. Pauzy mają także inną rolę – to w tym czasie nowo zdobyta wiedza ma szansę utrwalenia.


Kolejną istotną rzeczą jest zaangażowanie większych ilości obszarów mózgu. Chodzi tu o bardziej różnorodne i kreatywne uczenie się. Nie ma co śmiać się z ludzi, którzy podczas nauki chodzą, używają masy kolorów do zaznaczania, wyśpiewują sobie informacje. To te osoby uczą się skuteczniej. Zajmują wiele obszarów mózgu i tą drogą zwykle więcej zapamiętują. Paradoksalnie, mniej się także dekoncentrują, gdyż bardziej kreatywne części mózgu znajdują sobie zajęcie i nie poszukują atrakcji poza notatkami.


Także z tego powodu doskonale sprawdzają się każdego rodzaju rysunki, wykresy. Ich podstawową funkcją jest jednak systematyzacja wiedzy i nauka przez pomaganie w zapamiętywaniu.




Jak to się dzieje? Mózg człowieka nie jest stworzony do zapamiętywania ciągów informacji, lepiej mu idzie z rozumieniem związków między informacjami. Bez zrozumienia materiału przyswajanie wiedzy zawsze idzie nam dużo gorzej.